Ukončení školy Verunky a výlet po Spojených státech amerických

Skola

Sobota 21. května 2022, The White Mountain School

Dne 19. srpna 2021 odletěla naše Verunka do Spojených států amerických aby tam pokračovala ve svém vzdělávání. Vybrala si tam školu "The White Mountain School".

Tato internátní škola se nachází v severní části Spojených států poblíž hor "White Mountain" v nádherné přírodě u městečka Littleton či Bethlehem.

Škola má velmi dlouhou tradici. Byla založena už v roce 1886 a studují na ní studenti z celého světa. Po roce, dne 21. května 2022 tam svá studia úspěšně zakončila a vrátila se zpět domů.

Verunky campus a okolí školy je moc pěkné. Celý New Hampshire a Vermont je nádherný. Zelené hory, nekonečně lesy.

Fotky ze slavnostního zakončení školy

Littleton

Pátek 20.května až neděle 22. května, městečko Littleton

Nejprve jsme letěli z Prahy do Frankfurtu. Přestože jsme z Frankfurtu odlétali odpoledne v půl druhé, v Bostonu jsme přistáli už v půl čvrté. Při tom let trval asi 8 hodin. No, na časový posun jsme si museli začít zvykat. Domů jsme poslali pozdrav "Jsme v pořádku v hotelu, jdeme spát. Dobrou( nebo tedy dobré ráno)".

Půjčili jsme si auto a v sobotu ráno jsme vyrazili nahoru na sever směrem ke škole. Setkání s Verunkou po tolika měsících bylo radostné "Máme jí!".

Sobotu jsme strávili na slavnostním zakončení školy. Poblíž školního campusu bylo městečko Littleton. Tam jsme se také podívali. Verunka to tam znala a tak nás provedla.

Fotky z městečka Littletonu

Niagara

Pondělí 23. května až úterý 24. května 2022, výlet k Niagarským vodopádům

Pak jsme se vydali na cestu k niagarským vodopádům. Řeka Niagara teče od amerického města Buffalo do kanadského jezera Ontario. Po jejím levém břehu leží Kanada, na pravém břehu pak Spojené státy.

Cestou k vodopádům jsme nejprve viděli na pravé straně bažiny jezera Ontario. Pak se objevily obrovské vodopády. Večer, kdy jsou vodopády barevně nasvětleny, jsou nádherné.

Pod vodopády jsme připluli na houpající se lodi. Dostali jsme pláštěnky, které nás měly chránit před vodou. Voda byla ale všude a tak jsme nakonec byli celí mokří. Všichni jsme měli vodu v botech a mokré hlavy. Ale byl to zážitek.

Fotky od niagarských vodopádů

Washington

Středa 25. května až pátek 27. května, Washington D.C.

Od Niagarských vodopádů jsme nejprve jeli do Gettysburgu. U Gettysburgu se odehrála největší bitva ve válce Severu proti Jihu. Viděli jsme tam původní vojenský hřbitov. V Gettysburgu jsme přenocovali a druhý den jsme už jeli do Washingtonu.

Ve Washingtonu jsme strávili několik dní. Nejprve jsme navštívili Arlingtonský národní hřbitov kde také leží John Fitzgerald Kennedy. Dále jsme viděli Pentagon, Washingtonův monument a Bílý dům. Podívali jsme se do "National Gallery of Art - Sculpture Garden". To je sochařská zahrada národní galerie. Prošli jse se u Kapitolu a v botanické zahradě. Také jsme navštívili Národní přírodovědecké muzeum. Odtud je i pár fotkek jak jsme podobní pračlověku.

Na závěr jsme se ještě cestou do New Yorku zastavili v Baltimoru. Tam jsme v informačním centru přežili naše první tornádo. Verunce začal drnčet mobil jako o život a přišla zpráva, že se máme rychle schovat. Vichr a slejvák přišly během dvou minut. Nebylo to horší než bouřka u nás, létaly plastové láhve, ale nic většiho. A za 10 minut se to přehnalo. Pak ještě chvíli pršelo.

Fotky z Washingtonu

NewYork

Sobota 28. května až pondělí 30. května, New York

Poslední částí našeho výletu byl New York. Než jsme do New Yorku přijeli, byli jsme pozváni abychom přespali u rodiny Verčina kamaráda Josua. Zrušili jsme tedy hotel a přespali u nich. Dům jeho rodiny je na prvních fotkách.

A pak už jsme jeli do New Yorku a vrátili půjčené auto. V New Yorku jsme pak bydleli v hotelu Suites poblíž Manhattanu. Prošli jsme se po Manhattanu, po Brooklynském mostě a absolvovali jsme i projížďku na lodi u Sochy svobody.

Byli jsme i na Times Square, prohlédli pomník u zbořených dvojčat a central park. Užili jsme si i rušno na večerním Manhattnu.

V úterý 31. května 2022 dopoledne jsme odletěli z New Yorku do Zurichu. Ve středu v poledne jsme přistáli doma v Praze. Šťastní a spokojení.